CHRISTIAN HEINZMANN, APROAPE INLATURAT DE LA CONDUCEREA TAROM

Foto: WALL STREET
Foto: WALL STREET

Se vorbeste de multa vreme despre presiunile exercitate asupra singurului manager privat profesionist ales pana acum la vreo companie de stat insa nimeni nu credea ca inlaturarea acestuia de la carma operatorului aerian va avea loc atat de curand. Si totusi, s-a lucrat intens si sistematic la asta ca doar nu degeaba ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, si-a bagat oamenii de casa in Consiliul de Administratie. Si iata ca, asa cum scrie Lucian Isar (fost membru CA la Tarom, matrasit si el intre timp pentru ca devenise incomod), Dan Pascariu, presedinte al Consiliului de Administratie, santajabil prin simplul fapt ca nu are deloc experienta in aviatie, asa cum cerea legea, si totusi a fost recrutat in aceasta pozitie, l-a fortat pe belgianul Christian Heinzmann sa semneze un act aditional prin care isi scurteaza voluntar mandatul pana in luna noiembrie, desi initial, la numire contractul era de 4 ani. Isar scrie pe blogul sau www.lucianisar.com ca, desi amenintat cu demiterea, CEO-ul nu a renuntat la responsabilitatile sale cat timp se afla in functie. De asemenea, Lucian Isar mentioneaza ca noul director executiv ar urma sa fie Nicolae Demetriade, recent adus in Consiliul de Administratie ca sa incline balanta spre cine trebuie adica spre interesul politic. Este acelasi Demetriade care a mai condus compania in anul 2001-2002 si care nu s-a facut atunci remarcat prin vreo masura strategica benefica pentru TAROM. Acelasi Demetriade care este presedintele agentiei World Travel care reprezinta, printre altele, Emirates si FlyDubai in Romania, si care totusi nu a foat considerat incompatibil la TAROM.

In articolul sau, Isar concluzioneaza ca guvernanta corporatista romaneasca nu putea avea inceput mai ratat decat in cazul TAROM, pilotul programului de introducere a managementului privat in Romania. La ce bun managementul privat daca sub lozinca se ascund aceleasi metehne si e doar o usa de a patrunde, prin dos, in managementul companiilor de stat, se mai intreaba Lucian Isar. Iar eu ma intreb daca guvernantii nostri mai au vreo limita? Se pare ca nu. Dar oare ce vor spune cei de la FMI, care au cerut management privat, cand vor vedea cum au fost selectati managerii privati? Daca vor afla vreodata, bineinteles…

Una peste alta, este revoltator ce tocmai s-a intamplat la TAROM desi, oficial, niciun reprezentant al companiei nu a dorit sa comenteze subiectul… Si nici sa confirme sau sa infirme. Dar despre viata grea la TAROM a lui Christian Heinzmann mi-am dat seama inca de cand a preluat mandatul si l-am intrebat atunci cum crede ca va colabora cu un CA in care nimeni nu are experienta in aviatie. Mi-a raspuns atunci, in conferinta de presa, diplomatic spunand ca toate experientele diverse ale membrilor CA sunt binevenite. Am inteles insa ca n-avea cu cine discuta in mod profesionist despre conducerea unei companii de aviatie.

Revoltati, ca si mine, de toate acestea, iubitorii de abiatie de pe forumului www.fly-ra.com au lansat pagina de Facebook Salvati TAROM de puscariabili. Cautati-o si dati-i LIKE. Eu am facut-o deja.

 

 

 

 

 

 

Post Comment